Difference between revisions of "Sw-0751121863"
Tom Vullings (talk | contribs) |
|||
(4 intermediate revisions by 3 users not shown) | |||
Line 6: | Line 6: | ||
|Informeel publiek=nog onbekend | |Informeel publiek=nog onbekend | ||
|Informeel privaat=nog onbekend | |Informeel privaat=nog onbekend | ||
− | |Name=Venlo Partners | + | |Name=Stichting Venlo Partners |
|Afkorting=VP | |Afkorting=VP | ||
− | |Beschrijving= | + | |Categorie=Stichtingen en verenigingen |
− | |Onderwerp=Economie | + | |Beschrijving=Citymarketing- en citymanagementorganisatie |
+ | |Logo=VenloPartners 2013.png | ||
+ | |Archived=No | ||
+ | |Onderwerp=Economie; Ontwikkeling centrumstad; Toerisme, recreatie en evenementen | ||
+ | |Programmas=Programma Centrumstad Venlo | ||
|Waarom belangrijk=Samenwerking biedt grote kansen. | |Waarom belangrijk=Samenwerking biedt grote kansen. | ||
|Belangrijkheid=College: bestuurlijk belangrijk;; Ambtelijke organisatie | |Belangrijkheid=College: bestuurlijk belangrijk;; Ambtelijke organisatie | ||
Line 16: | Line 20: | ||
|Schaalvansamenwerking=Lokaal | |Schaalvansamenwerking=Lokaal | ||
|Gemeenten=Gemeente Venlo | |Gemeenten=Gemeente Venlo | ||
− | |Bedrijven=Ondernemers (detailhandel); Ondernemersverenigingen | + | |Provincies=Limburg |
+ | |Bedrijven=Ondernemers (detailhandel); Ondernemersverenigingen | ||
|Overige organisaties=Onderwijs | |Overige organisaties=Onderwijs | ||
|Aard beleidsuitvoering=Gezamenlijke beleidsuitvoering | |Aard beleidsuitvoering=Gezamenlijke beleidsuitvoering | ||
|Aard netwerk=Netwerk of platform | |Aard netwerk=Netwerk of platform | ||
+ | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 12:39, 17 June 2021
Stichting Venlo Partners (VP)
A. Basisgegevens, met kernbeeld en totaaloverzicht
- Samenwerking biedt grote kansen.
Er liggen behoorlijke uitdagingen in de binnenstad op het gebied van retail, studenten, wonen en parkeren. Verschillende partijen zijn nodig om deze opgaven aan te pakken. Venlo Partners speelt hierbij een belangrijke rol: als initiator maar vooral als verbindende partij tussen de verschillende stakeholders in de stad.
Belangrijkste motieven:
Vergroten van het ambitieniveau – bundelen van krachten, Verruimen van de horizon
Met Venlo Partners vindt een nauwe samenwerking plaats. Zowel tussen Venlo Partners en de gemeente als tussen Venlo Partners en andere belangrijke stakeholders in de binnenstad zowel vastgoedeigenaren en ondernemers. Venlo Partners is in veel gevallen ook een eerste aanspreekpunt voor binnenstadondernemers. Dit zorgt indirect voor een hogere kwaliteit van dienstverlening richting deze belangrijke doelgroep. Venlo Partners legt daar waar nodig ook de verbinding tussen individuele ondernemer en gemeente. Deze rol als schakel tussen gemeente en de ondernemer wordt als drempelverlagend ervaren bij ondernemers. Daarnaast kan hiermee ook goed ingezet worden op kansen in de binnenstad omdat Venlo Partners informatie van ondernemers ontvangt die de gemeente niet zo snel bereikt over bijvoorbeeld uitbreidingsplannen of wijzigingen in bedrijfsvoering.
College
5911 BW Venlo
- t.vullings@venlo.nl
- mobiel: 06-38074021
Citymarketing- en citymanagementorganisatie
( downloaden)
- Economie
- Ontwikkeling centrumstad
- Toerisme, recreatie en evenementen
(1) Waarom is het belangrijk?
- Samenwerking biedt grote kansen.
(2) Voor wie is het vooral belangrijk?
- College: bestuurlijk belangrijk
- Ambtelijke organisatie
“Zeggenschap, hetzij uit hoofde van vertegenwoordiging in het bestuur hetzij uit hoofde van stemrecht”.
“Een aan de verbonden partij ter beschikking gesteld bedrag dat niet verhaalbaar is als de verbonden partij failliet gaat onderscheidenlijk het bedrag waarvoor aansprakelijkheid bestaat indien de verbonden partij haar verplichtingen niet nakomt”.
Lokaal
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Meer doelen of doelen met een hogere kwaliteit realiseren
- Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening
Verruimen van de horizon
- Zicht krijgen op kansen
Aan motief beantwoord?
Met Venlo Partners vindt een nauwe samenwerking plaats. Zowel tussen Venlo Partners en de gemeente als tussen Venlo Partners en andere belangrijke stakeholders in de binnenstad zowel vastgoedeigenaren en ondernemers. Venlo Partners is in veel gevallen ook een eerste aanspreekpunt voor binnenstadondernemers. Dit zorgt indirect voor een hogere kwaliteit van dienstverlening richting deze belangrijke doelgroep. Venlo Partners legt daar waar nodig ook de verbinding tussen individuele ondernemer en gemeente. Deze rol als schakel tussen gemeente en de ondernemer wordt als drempelverlagend ervaren bij ondernemers. Daarnaast kan hiermee ook goed ingezet worden op kansen in de binnenstad omdat Venlo Partners informatie van ondernemers ontvangt die de gemeente niet zo snel bereikt over bijvoorbeeld uitbreidingsplannen of wijzigingen in bedrijfsvoering.
Inhoud
Venlo Partners voert haar werkzaamheden uit aan de hand van drie programmalijnen: Venlo mijn Stad, Venlo Winkelstad, Venlo Winkelstad.
Proces
Jaarlijks dient Venlo Partners een offerte in bij de gemeente voor de activiteiten beschrijft die zij komend jaar wil uitvoeren voor de verschillende programmalijnen.
Samenwerking
Venlo Partners werkt samen met stakeholders: o.a. gemeente, onderwijsinstellingen, ondernemersverenigingen.
Kern (maximaal 500 tekens)
Er liggen behoorlijke uitdagingen in de binnenstad op het gebied van retail, studenten, wonen en parkeren. Verschillende partijen zijn nodig om deze opgaven aan te pakken. Venlo Partners speelt hierbij een belangrijke rol: als initiator maar vooral als verbindende partij tussen de verschillende stakeholders in de stad.
Een goed voorstelbaar verhaal
Er liggen behoorlijke uitdagingen in de binnenstad op het gebied van retail, studenten, wonen en parkeren. Verschillende partijen zijn nodig om deze opgaven aan te pakken. Venlo Partners speelt hierbij een belangrijke rol.
De baten bestaan grotendeels uit de geïnde reclamebelasting en vanuit een opdracht verleende publieke middelen. De kosten zijn samengevat voor city marketing en city management.
De baten bestaan grotendeels uit de geïnde reclamebelasting en vanuit een opdracht verleende publieke middelen. De kosten zijn samengevat voor city marketing en city management.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
opdrachtverlening | € 302518 | € 319000 | € 414000 | ||||
reclamebelasting | € 185000 | € 177000 | € 185000 | ||||
Eenmalige inflatiecorrectie (t.b.v. 2022 en 2023) | € … | € … | € 37000 | ||||
Overige inkomsten | € … | € 219000 | € … | ||||
TOTAAL | € 487.518 | € 715.000 | € 636.000 | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
opdrachtverlening | € 302.518 | € 302.518 | € 432.636 | ||||
reclamebelasting | € 185.000 | € 192.836 | € 177.352 | ||||
TOTAAL | € 487.518 | € 495.354 | € 609.988 | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
opdrachtverlening | € 263.824 | € 263.824 | € 302.518 | ||||
reclamebelasting | € 192.836 | € 192.836 | € 185.000 | ||||
TOTAAL | € 456.660 | € 456.660 | € 487.518
| ||||
Financiële resultaten | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
financieel resultaat | € 0 | € 5000 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 5.000 | € 0 | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
financieel resultaat | € 0 | € -19.745 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € -19.745 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Categorie | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
financieel resultaat | € 0 | € 7.658 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 7.658 | € 0 | ||||
Vreemd vermogen | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
vreemd vermogen | € … | € 111000 | € … | ||||
TOTAAL | … | € 111.000 | … | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
vreemd vermogen | € ... | € 143.544 | € ... | ||||
TOTAAL | … | € 143.544 | … | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Categorie | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
vreemd vermogen | € ... | € 183.481 | € ... | ||||
TOTAAL | … | € 183.481 | … | ||||
Eigen vermogen | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
Bestemmingsreserves | € … | € 22000 | € … | ||||
Overige reserves | € … | € 11000 | € … | ||||
TOTAAL | … | € 33.000 | … | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
Bestemmingsreserves | € ... | € 16.962 | € ... | ||||
Overige reserves | € ... | € 11.348 | € ... | ||||
TOTAAL | … | € 28.310 | … | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Categorie | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
Bestemmingsreserves | € ... | € 36.707 | € ... | ||||
Overige reserves | € ... | € 11.348 | € ... | ||||
TOTAAL | … | € 48.055 | … |
Inhoud
Venlo Partners draag bij om het imago van de stad Venlo en haaromgeving te ontwikkelen en voortdurend te verbeteren; het versterken van het economisch functioneren en het verbeteren van de attractiviteit en representativiteit van de stad Venlo; levert een bijdrage aan het verbeteren van het woon,- verblijfs,- en vestigingsklimaat van de gemeente Venlo.
Proces
Een fysieke plek in de binnenstad; een nieuwe website, (online) en de doorontwikkeling van de wijze van communiceren.
Samenwerking
Een flexibele netwerkorganisatie die al naar gelang behoeften partners inhoudelijke en/of financieel aan zich weet te binden.
Kern
Venlo Partners speelt een belangrijke rol: als initiator maar vooral als verbindende partij tussen de verschillende stakeholders in de binnenstad.
- Toelichting
- Verdeelsleutel
In 2023: 177/k reclamebelasting (ondernemers deel). Het overige deel is uit de reguliere opdracht en andere aanvullende opdrachten/subsidies, veelal via gemeente. Op de totale baten van 715/k is met 177/k derhalve 25% ingebracht door de ondernemers en 75% vanuit gemeente.
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Maatschappelijk | 10% (zeer onwaarschijnlijk) | Middel | ... | Niet afgedekt / Geen maatregelen |
Venlo Partners vervult een belangrijke rol in de gemeente Venlo en in het bijzonder in de binnenstad. Zij geven uitvoering aan werkzaamheden op het gebied van centrummanagement en centrummarketing. Hierdoor geven zij een positieve impuls aan de binnenstad. Zij zijn naast de gemeente in veel gevallen aanspreekpunt voor dagdagelijkse zaken die spelen in de binnenstad en vervullen een belangrijke rol in de uitvoering van projecten. De strategische kans die de samenwerking biedt is met name te vinden in het aantrekkelijk houden en nog aantrekkelijker maken van de binnenstad, als 'place to be' voor bezoekers en inwoners, maar ook als (alle bedrijven bij elkaar opgeteld) als belangrijke werkgever in de binnenstad en als belangrijke motor voor de Venlose economie. Venlo Partners staat in nauw contact met de gemeentelijke organisatie (zowel ambtelijk als bestuurlijk) en er is daarna ook contact met politieke volksvertegenwoordigers (gemeenteraadsleden).
.
College