Difference between revisions of "Sw-1630311229/C/2023"
(One intermediate revision by the same user not shown) | |||
Line 37: | Line 37: | ||
|Middelen=Bijdrage Organisatie | |Middelen=Bijdrage Organisatie | ||
|Lopend begroot=95994,87 | |Lopend begroot=95994,87 | ||
− | |Lopend feitelijk= | + | |Lopend feitelijk=106101 |
|Komend begroot=150378 | |Komend begroot=150378 | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
|Middelen=Bijdrage Regionale Projecten zonder bijdragen van derden | |Middelen=Bijdrage Regionale Projecten zonder bijdragen van derden | ||
|Lopend begroot=70942,19 | |Lopend begroot=70942,19 | ||
− | |Lopend feitelijk= | + | |Lopend feitelijk=99737 |
|Komend begroot=0 | |Komend begroot=0 | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
Line 59: | Line 59: | ||
|Middelen=Regionale projecten zonder bijdragen derden | |Middelen=Regionale projecten zonder bijdragen derden | ||
|Lopend begroot=196504 | |Lopend begroot=196504 | ||
− | |Lopend feitelijk= | + | |Lopend feitelijk=184634 |
+ | |Komend begroot=115000 | ||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Regionale projecten met bijdragen derden | |Middelen=Regionale projecten met bijdragen derden | ||
|Lopend begroot=2837475 | |Lopend begroot=2837475 | ||
− | |Lopend feitelijk= | + | |Lopend feitelijk=1519677 |
− | }} | + | }}{{Financieel resultaat-jaar |
+ | |Middelen=exploitatieresultaat | ||
+ | |Lopend begroot=0 | ||
+ | |Lopend feitelijk=-43576 | ||
+ | |Komend begroot=50749 | ||
+ | }}{{Financieel resultaat-jaar}} | ||
|Begrote kosten samenvatting=Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies. | |Begrote kosten samenvatting=Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies. | ||
|Feitelijke kosten samenvatting=Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies. Mee- en tegenvallers worden onderling verrekend. | |Feitelijke kosten samenvatting=Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies. Mee- en tegenvallers worden onderling verrekend. |
Latest revision as of 12:08, 27 March 2024
Regionaal Mobiliteitsoverleg Noord-Limburg - Trendsportal (RMO)
C Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten (2023)
Jaar 2023
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Meer doelen of doelen met een hogere kwaliteit realiseren
Efficiënter werken
- Bedrijfseconomische schaalvoordelen realiseren
- Voorkomen van dubbel werk
Organisatorische voordelen
- Professionaliseren van organisatie en/of bestuur
Verruimen van de horizon
- Zicht krijgen op kansen
Aan motief beantwoord?
Ja, de regionale samenwerking draagt bij aan het realiseren van de lokale ambities op het gebied van mobiliteit. Door de samenwerking ontstaat meer slagkracht. Vanwege veel personele wijzigingen zijn er een aantal taken op een lager tempo uitgevoerd.
Inhoud
a. Verbeteren kwaliteit van leven; b. Verbeteren verkeersveiligheid; c. Aantrekkelijk mobiliteitssysteem; d. Ondersteunen milieu- en energietransitie; en, e. Verbeteren ruimtelijk economische bereikbaarheid.
Proces
a. Jaarplan Trendsportal b. Halfjaarrapportages c. Financieel Jaarverslag
Samenwerking
Gezamenlijk ontwikkelen van beleid(svisie), ontwikkeling van mobiliteitsnetwerk en het (laten) uitvoeren van regionale projecten Mobiliteit en Logistiek.
Kern (maximaal 500 tekens)
De partijen streven in regionaal verband en met overige partners naar een betrouwbaar, vlot, veilig en duurzaam vervoer van mensen en goederen. Dit door een gericht aanbod van mobiliteitsvoorzieningen waarvoor een breed draagvlak bestaat binnen de partijen en betrokken stakeholders vanuit ieders eigen specifieke verantwoordelijk- en bevoegdheden.
Een veelzeggend beeld
File:Mobiliteitsambitie.pdfEen getal dat de kern raakt
In Noord-Limburg besteed 89% van de scholen aandacht aan verkeerseducatie. Het totaal aantal beriekte leerlingen is 38.399.
Een goed voorstelbaar verhaal
Het Jaarplan 2022 is grotendeels uitgevoerd. Een aantal projecten hebben een langere doorlooptijd en werden in 2022 gestart en/of gecontinueerd. Het onderdeel monitoring en evaluatie is in 2022 opgestart.
Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies.
Begrote kosten en bijdragen gemeenten (en evt derden) zijn ieder jaar in evenwicht. RMO kent geen resultaat in termen van winst- en verlies. Mee- en tegenvallers worden onderling verrekend.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
Bijdrage Organisatie | € 95994,87 | € 106101 | € 150378 | ||||
Bijdrage Regionale Projecten zonder bijdragen van derden | € 70942,19 | € 99737 | € 0 | ||||
Bijdrage Regionale Projecten met bijdragen van derden | € 115722,98 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 282.660 | € 205.838 | € 150.378 | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
Bijdrage Organisatie | € 95.995 | € 103.177 | € 106.093 | ||||
Bijdrage Regionale Projecten met bijdragen van derden | € 115.723 | € 74.007 | € ... | ||||
Bijdrage Regionale Projecten zonder bijdragen van derden | € 70.942 | € 71.013 | € ... | ||||
TOTAAL | € 282.660 | € 248.197 | € 106.093 | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
Bijdrage Organisatie | € 95.995 | € 95.995 | € ... | ||||
Bijdrage Regionale Projecten met bijdragen van derden | € 115.723 | € 0 | € ... | ||||
Bijdrage Regionale Projecten zonder bijdragen van derden | € 70.942 | € 70.942 | € ... | ||||
TOTAAL | € 282.660 | € 166.937 | …
| ||||
Baten | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
€ … | € … | € … | |||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
TOTAAL | … | … | …
| ||||
Financiële resultaten | |||||||
Lopend jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
Kosten organisatie | € 433814 | € 478312 | € 278753 | ||||
Regionale projecten zonder bijdragen derden | € 196504 | € 184634 | € 115000 | ||||
Regionale projecten met bijdragen derden | € 2837475 | € 1519677 | € … | ||||
exploitatieresultaat | € 0 | € -43576 | € 50749 | ||||
€ … | € … | € … | |||||
TOTAAL | € 3.467.793 | € 2.139.047 | € 444.502 | ||||
Voorgaand jaar (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
Exploitatieresultaat | € 0 | € 106.690 | € ... | ||||
Kosten organisatie | € 411.193 | € 464.509 | € ... | ||||
Regionale projecten met bijdragen derden | € 2.837.475 | € 376.262 | € ... | ||||
Regionale projecten zonder bijdragen derden | € 196.504 | € 122.963 | € ... | ||||
TOTAAL | € 3.445.172 | € 1.070.424 | … | ||||
Twee jaar terug (2021) | |||||||
Categorie | Begroting 2021 | Realisatie 2021 | Begroting 2022 | ||||
Exploitatieresultaat | € 0 | € -12.789 | € ... | ||||
Kosten organisatie | € 411.193 | € 253.508 | € ... | ||||
Regionale projecten met bijdragen derden | € 2.837.475 | € 102.981 | € ... | ||||
Regionale projecten zonder bijdragen derden | € 196.504 | € 262.331 | € ... | ||||
TOTAAL | € 3.445.172 | € 606.031 | …
|
Inhoud
Verbeteren Verkeersveiligheid Verbeteren bereikbaarheid Verbeteren toegang tot mobiliteit Verbeteren mobiliteitssysteem voor fietser en voetganger Ondersteunen milieu- en energietransitie
Proces
Uitvoeren van het vigerende jaarplan.
Samenwerking
Samenwerking van de 8 Noord-Limburgse gemeenten op het gebied van mobiliteit. Inrichten Programmabureau Samenwerking met SmartwayZ.NL (bereikbaarheidsagenda Zuid-Nederland), ministerie van I&W en provincie Limburg
Kern
Gezamenlijke aanpak om de transitie naar een duurzamere en veiligere mobiliteit in Noord-Limburg waar iedereen toegang tot heeft.
- Toelichting
- Verdeelsleutel
Generieke sleutel op basis van inwoneraantal is uitgangspunt. Bijdrage aan Programmabureau tevens via overheadtoeslag op projectkosten.
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?