Difference between revisions of "Sw-34984910/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
Line 5: | Line 5: | ||
|Risicos toelichting=In het kader van haar wettelijke taak voor de publieke gezondheid zal de GGD een inhaalslag maken ten behoeve van de zorg voor statushouders. De te verwachten extra éénmalige bijdrage is voor de gemeente Venlo circa €125.000 tot €150.000 en wordt opgenomen in de integrale begroting voor het dossier statushouders. | |Risicos toelichting=In het kader van haar wettelijke taak voor de publieke gezondheid zal de GGD een inhaalslag maken ten behoeve van de zorg voor statushouders. De te verwachten extra éénmalige bijdrage is voor de gemeente Venlo circa €125.000 tot €150.000 en wordt opgenomen in de integrale begroting voor het dossier statushouders. | ||
|Risicos kans=75% (waarschijnlijk) | |Risicos kans=75% (waarschijnlijk) | ||
− | |Risicos impact= | + | |Risicos impact=Laag |
|Beheersmaatregelen=Besluitvorming over dekking vindt plaats vóór de zomer en wordt opgenomen in het integrale voorstel over opvang statushouders. | |Beheersmaatregelen=Besluitvorming over dekking vindt plaats vóór de zomer en wordt opgenomen in het integrale voorstel over opvang statushouders. | ||
− | |Domein= | + | |Domein=Volledig afgedekt |
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=De Algemeen Bestuur van de VRLN heeft afspraken gemaakt over de verrekening van autonome ontwikkelingen (onvoorziene kosten). Zij heeft besloten voor om gebruik te maken van vaste indexen (loonvoetsector en index materiele overheidsconsumptie) en achteraf te corrigeren op basis van werkelijk gemaakte kosten. |
+ | Dit brengt het risico van onvoorziene kosten, die achteraf verrekend worden, met zich mee. | ||
+ | De kans en impact van het risico wordt gedurende het kalenderjaar, op basis van de rapportage verplichting van de VRLN, inzichtelijk. | ||
|Risicos kans=50% (mogelijk) | |Risicos kans=50% (mogelijk) | ||
− | |Risicos impact= | + | |Risicos impact=Middel |
− | | | + | |Domein=Niet afgedekt / Geen maatregelen |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Anders ... | |Risicos aard=Anders ... | ||
Line 34: | Line 21: | ||
|Risicos kans=10% (zeer onwaarschijnlijk) | |Risicos kans=10% (zeer onwaarschijnlijk) | ||
|Risicos impact=Laag | |Risicos impact=Laag | ||
+ | |Beheersmaatregelen=Advisering op basis van het bestuurlijk vier-ogen-principe. | ||
+ | }}{{Risicoanalyse | ||
+ | |Risicos aard=Financieel | ||
+ | |Risicos toelichting=Met het beëindigen van het contract van het CMA per 1 januari 2018 (besluit AB VRLN) worden frictiekosten voorzien. Besloten is dat, indien de reserve CMA onvoldoende is om deze frictiekosten op te vangen, deze worden doorberekend aan de gemeente Venlo (beheergemeente). | ||
}} | }} | ||
|Strategische kansen=Belangrijk | |Strategische kansen=Belangrijk | ||
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Revision as of 12:00, 8 February 2018
GR Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Financieel | 75% (waarschijnlijk) | Laag | ... | Besluitvorming over dekking vindt plaats vóór de zomer en wordt opgenomen in het integrale voorstel over opvang statushouders. | Volledig afgedekt |
Financieel | 50% (mogelijk) | Middel | ... | Niet afgedekt / Geen maatregelen | |
Anders ... | 10% (zeer onwaarschijnlijk) | Laag | ... | Advisering op basis van het bestuurlijk vier-ogen-principe. | |
Financieel | ... |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Belangrijk