Difference between revisions of "Sw-1846842783/C"
Line 18: | Line 18: | ||
|Lopend jaar=2017 | |Lopend jaar=2017 | ||
|Komend jaar=2018 | |Komend jaar=2018 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Baten={{Baten | |Baten={{Baten | ||
|Middelen=Concessievergoeding exploitant | |Middelen=Concessievergoeding exploitant | ||
Line 36: | Line 28: | ||
}}{{Baten | }}{{Baten | ||
|Middelen=Rentebijschrijving | |Middelen=Rentebijschrijving | ||
− | |Voorgaand begroot=66 | + | |Voorgaand begroot=66.747 |
|Voorgaand feitelijk=66.747 | |Voorgaand feitelijk=66.747 | ||
|Lopend begroot=72.941 | |Lopend begroot=72.941 | ||
Line 52: | Line 44: | ||
|Value=ntb | |Value=ntb | ||
}} | }} | ||
− | |Begrote kosten samenvatting= | + | |Financiele resultaten={{Financieel resultaat |
− | |Feitelijke kosten samenvatting=De baten bestaan uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is. | + | |Middelen=Algemene Reserve |
+ | |Voorgaand begroot=1.823.784 | ||
+ | |Voorgaand feitelijk=1.904.757 | ||
+ | |Lopend begroot=1.989.635 | ||
+ | |Komend begroot=2.080.025 | ||
+ | }} | ||
+ | |Begrote kosten samenvatting=Doel van deze gemeenschappelijke regeling is onder andere een kostendekkende exploitatie van de Maasveren. Hierop wordt de begroting jaarlijks bijgesteld. | ||
+ | |Feitelijke kosten samenvatting=De baten bestaan voor het merendeel uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is. | ||
|Percentage aandeel=10 | |Percentage aandeel=10 | ||
+ | |Aandeel realisatie verdeelsleutel=niet van toepassing omdat de exploitatie kosten neutraal is. | ||
+ | |Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | ||
|Aandeel realisatie evenwicht baten=Evenwichtig | |Aandeel realisatie evenwicht baten=Evenwichtig | ||
|Aandeel realisatie toelichting=Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud. | |Aandeel realisatie toelichting=Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud. | ||
}} | }} |
Revision as of 10:39, 23 May 2017
GR Maasveren Limburg Noord (Maasveren)
C. Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening
Efficiënter werken
- Bedrijfseconomische schaalvoordelen realiseren
- Voorkomen van dubbel werk
- Spreiden of delen van risico’s
Organisatorische voordelen
- Beperken kwetsbaarheid van personele, financiële en andere middelen
Aan motief beantwoord?
Ja, de centrum gemeente regelt de dagelijkse gang van zaken namens de deelnemende gemeenten. Door gezamenlijk vervanging aan te besteden wordt schaalvoordeel en uniformiteit behaald, etc..
Inhoud
De veerverbindingen blijven in stand tegen acceptabele tarieven en vastgestelde openingstijden. De veerponten worden tijdig vervangen.
Proces
In bedrijf houden van alle veren tegen acceptabele tarieven voor de gebruikers op zo ruim mogelijke openingstijden
Samenwerking
Uniforme openingstijden en tarieven voor alle veren.
Kern (maximaal 500 tekens)
Het in stand houden van 5 veerverbindingen over de Maas, etc...
Een goed voorstelbaar verhaal
ntb
Doel van deze gemeenschappelijke regeling is onder andere een kostendekkende exploitatie van de Maasveren. Hierop wordt de begroting jaarlijks bijgesteld.
De baten bestaan voor het merendeel uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2016 (voorgaand jaar) | 2017 (lopend jaar) | 2018 (komend jaar) | ||||
Kosten (inbreng financiële middelen) | ||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | ||||||
Financiële middelen | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk
|
TOTAAL | … | … | … | … | … | … |
Baten | ||||||
Categorie opbrengsten | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk |
Concessievergoeding exploitant | € 300.000 | € 300.000 | € 300.000 | € 300.000 | € 300.000 | € 300.000 |
Rentebijschrijving | € 66.747 | € 66.747 | € 72.941 | € … | € 79.585 | € … |
Verkoop oud Maasveer | € 0 | € 0 | € 15.000 | € … | € 0 | € … |
TOTAAL | € 366.747 | € 366.747 | € 387.941 | € 300.000 | € 379.585 | € 300.000 |
Inbreng overige middelen | ||||||
Categorie | ||||||
Inzet medewerkers | 80 uur | Financiële waarde: € ntb
| ||||
Financiële resultaten | ||||||
Categorie | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk | Begroot | Feitelijk |
Algemene Reserve | € 1.823.784 | € 1.904.757 | € 1.989.635 | € … | € 2.080.025 | € … |
TOTAAL | € 1.823.784 | € 1.904.757 | € 1.989.635 | … | € 2.080.025 | …
|
Inhoud
In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo.
Proces
De jaarrekening en het vervangen van de veren
Samenwerking
Uniforme tarieven, zo ruim mogelijke openingstarieven, handhaving van de continuïteit en kwaliteit van alle vijf de Maasveren, vervangen van het eerste Maasveer te Kessel-Beesel.
Kern
In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo.
- Toelichting
Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud.
- Verdeelsleutel
niet van toepassing omdat de exploitatie kosten neutraal is.
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?