Difference between revisions of "Sw-1653689075/C/2018"
m (Text replacement - "|Komend" to "|Lopend") |
|||
Line 4: | Line 4: | ||
|Motief efficientie=Voorkomen van dubbel werk | |Motief efficientie=Voorkomen van dubbel werk | ||
|Motief organisatorisch=Professionaliseren van organisatie en/of bestuur | |Motief organisatorisch=Professionaliseren van organisatie en/of bestuur | ||
+ | |Motief horizonverruiming=Zicht krijgen op kansen | ||
|Motieven voor samenwerking=integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek; toegang tot beschermd wonen en maatschappelijke opvang | |Motieven voor samenwerking=integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek; toegang tot beschermd wonen en maatschappelijke opvang | ||
|Belangrijkste motieven=Efficiënter werken; Zaken laten uitvoeren door een partner die dat beter of goedkoper kan | |Belangrijkste motieven=Efficiënter werken; Zaken laten uitvoeren door een partner die dat beter of goedkoper kan | ||
+ | |Motief beantwoord=Behalve efficiënter werken maakt de samenwerking in het Zorg- en Veiligheidshuis ook dat het veiligheidsdomein en het zorgdomein nauwer samenwerken hu | ||
|Opgave inhoud=Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler veiligheid en Zorg is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning voor de burger en richt zich op vraagstukken waar een lokaal team of andere betrokkenen concluderen dat specifieke deskundigheid moet worden ingezet om tot een juiste aanpak of ondersteuning te komen. De casussen waar het ZVH zich op richt zijn altijd multi-complex door bijvoorbeeld geografie, specialistische problemen en/of omdat ze ketenoverstijgend zijn. | |Opgave inhoud=Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler veiligheid en Zorg is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning voor de burger en richt zich op vraagstukken waar een lokaal team of andere betrokkenen concluderen dat specifieke deskundigheid moet worden ingezet om tot een juiste aanpak of ondersteuning te komen. De casussen waar het ZVH zich op richt zijn altijd multi-complex door bijvoorbeeld geografie, specialistische problemen en/of omdat ze ketenoverstijgend zijn. | ||
|Opgave proces=Momenten dat voor cliënten vooruitgang wordt geboekt | |Opgave proces=Momenten dat voor cliënten vooruitgang wordt geboekt | ||
Line 11: | Line 13: | ||
|Opgave kern=Het ZVH Limburg Noord biedt cliënten ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. Doordat het ZVH alle specifieke expertises verenigt, kan het situaties rondom burgers snel en effectief stabiliseren en herstellen. | |Opgave kern=Het ZVH Limburg Noord biedt cliënten ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. Doordat het ZVH alle specifieke expertises verenigt, kan het situaties rondom burgers snel en effectief stabiliseren en herstellen. | ||
|Feitelijk kern=Ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn | |Feitelijk kern=Ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|Kosten={{Kosten-jaar | |Kosten={{Kosten-jaar | ||
|Middelen=gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | |Middelen=gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=276.235 | |Lopend begroot=276.235 | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
|Middelen=beschermd wonen | |Middelen=beschermd wonen | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=1.028.608 | |Lopend begroot=1.028.608 | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
Line 34: | Line 25: | ||
|Baten={{Baten-jaar | |Baten={{Baten-jaar | ||
|Middelen=nvt | |Middelen=nvt | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=0 | |Lopend begroot=0 | ||
|Lopend feitelijk=0 | |Lopend feitelijk=0 | ||
Line 43: | Line 30: | ||
|Financiele resultaten={{Financieel resultaat-jaar | |Financiele resultaten={{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | |Middelen=Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=578.813 | |Lopend begroot=578.813 | ||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | |Middelen=Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=117.368 | |Lopend begroot=117.368 | ||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Jeugd en veiligheid | |Middelen=Jeugd en veiligheid | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=96.746 | |Lopend begroot=96.746 | ||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Beschermd wonen | |Middelen=Beschermd wonen | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=1.038.226 | |Lopend begroot=1.038.226 | ||
}} | }} | ||
Line 78: | Line 49: | ||
|Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | |Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | ||
|Aandeel realisatie toelichting=Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners | |Aandeel realisatie toelichting=Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners | ||
+ | |Voorgaand jaar=2016 | ||
+ | |Oude versie lopend jaar=2017 | ||
+ | |Lopend jaar=2018 | ||
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Revision as of 14:37, 5 February 2019
Zorg- en Veiligheidshuis Noord-Limburg (ZVH NL)
C Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten (2018)
Jaar 2018
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening
Efficiënter werken
- Voorkomen van dubbel werk
Organisatorische voordelen
- Professionaliseren van organisatie en/of bestuur
Verruimen van de horizon
- Zicht krijgen op kansen
Motieven (eigen formulering)
integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek; toegang tot beschermd wonen en maatschappelijke opvang
Aan motief beantwoord?
Behalve efficiënter werken maakt de samenwerking in het Zorg- en Veiligheidshuis ook dat het veiligheidsdomein en het zorgdomein nauwer samenwerken hu
Inhoud
Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler veiligheid en Zorg is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning voor de burger en richt zich op vraagstukken waar een lokaal team of andere betrokkenen concluderen dat specifieke deskundigheid moet worden ingezet om tot een juiste aanpak of ondersteuning te komen. De casussen waar het ZVH zich op richt zijn altijd multi-complex door bijvoorbeeld geografie, specialistische problemen en/of omdat ze ketenoverstijgend zijn.
Proces
Momenten dat voor cliënten vooruitgang wordt geboekt
Samenwerking
positieve ontwikkeling voor cliënten
Kern (maximaal 500 tekens)
Het ZVH Limburg Noord biedt cliënten ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. Doordat het ZVH alle specifieke expertises verenigt, kan het situaties rondom burgers snel en effectief stabiliseren en herstellen.
Het Zorg- en Veiligheidshuis ontvangt jaarlijks een bijdrage van alle deelnemende gemeenten en van het Ministerie van Justitie.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 276.235 | € … | € … | ||||
beschermd wonen | € 1.028.608 | € … | € … | ||||
bijdrage jeugd | € 39.478 | € … | € … | ||||
TOTAAL | € 1.344.321 | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
beschermd wonen | € 1.014.673 | € 1.014.673 | € 1.028.608 | ||||
bijdrage jeugd | € ... | € ... | € 39.478 | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 266.733 | € 266.733 | € 276.235 | ||||
TOTAAL | € 1.281.406 | € 1.281.406 | € 1.344.321 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
beschermd wonen | € 955.000 | € 955.000 | € ... | ||||
bijdrage jeugd | € ... | € ... | € ... | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 261.284 | € 261.284 | € ... | ||||
TOTAAL | € 1.216.284 | € 1.216.284 | …
| ||||
Baten | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € … | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € ... | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | …
| ||||
Financiële resultaten | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 578.813 | € … | € … | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € … | € … | ||||
Jeugd en veiligheid | € 96.746 | € … | € … | ||||
Beschermd wonen | € 1.038.226 | € … | € … | ||||
TOTAAL | € 1.831.153 | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
Beschermd wonen | € 1.014.673 | € 1.014.673 | € 1.038.226 | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 531.251 | € 531.251 | € 578.813 | ||||
Jeugd en veiligheid | € 90.972 | € 90.972 | € 96.746 | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € 117.368 | € 117.368 | ||||
TOTAAL | € 1.754.264 | € 1.754.264 | € 1.831.153 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
Beschermd wonen | € 955.000 | € 955.000 | € ... | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 520.044 | € 520.044 | € ... | ||||
Jeugd en veiligheid | € 90.450 | € 90.450 | € ... | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € 117.368 | € ... | ||||
TOTAAL | € 1.682.862 | € 1.682.862 | …
| ||||
Eigen vermogen | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
n.v.t. | € … | € … | € … | ||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
n.v.t. | € ... | € ... | € ... | ||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
n.v.t. | € ... | € ... | € ... | ||||
TOTAAL | … | … | … |
Inhoud
...
Proces
...
Samenwerking
...
Kern
Ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn
- Toelichting
Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners
- Verdeelsleutel
Voor een deel van de kosten is een verdeelsleutel. De gemeente Venlo betaalt 48,62% van 510.245 betreffende bijdrage Veiligheidshuis (248.081), 62 % van 53.492 op basis van uitstroom ex-gedetineerden (32.936) en 42,03% van 93.929 bijdrage jeugd (39.478) Daarnaast betaalt de gemeente Venlo als centrumgemeente voor beschermd wonen 1.038.226 voor alle gemeenten in Noord- en Midden-Limburg met uitzondering van Gennep en Mook en Middelaar
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?