Difference between revisions of "Sw-1846842783/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
Tom Jacobs (talk | contribs) |
|||
Line 10: | Line 10: | ||
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=Extra kosten (111.000,-) voor de exploitant die bij het afsluiten van de exploitatie niet ware te voorzien (meer brandstof, hogere verzekering agv nieuwe veren) |
− | |Risicos kans= | + | |Risicos kans=75% (waarschijnlijk) |
|Risicos impact=Middel | |Risicos impact=Middel | ||
− | |Beheersmaatregelen= | + | |Beheersmaatregelen=tariefsverhoging van 10 cent voor elke categorie tot het eind van de concessieovereenkomst. Deze maatregel wordt juridisch uitgewerkt en voorgeld aan de colleges van de GR |
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
|Strategische kansen=Het in stand houden van de verkeersverbindingen over de Maas. Door de samenwerking ontstaan er geen verschil over inzichten van tarieven en wie welk onderhoud moet betalen. Daarnaast is er nu één aanspreekpunt voor alle veren en wordt er een uniform beleid gevoerd. Voor gemeente Venlo is er een minimum aan inspanning omdat gemeente Horst aan de Maas de centrum functie invult. | |Strategische kansen=Het in stand houden van de verkeersverbindingen over de Maas. Door de samenwerking ontstaan er geen verschil over inzichten van tarieven en wie welk onderhoud moet betalen. Daarnaast is er nu één aanspreekpunt voor alle veren en wordt er een uniform beleid gevoerd. Voor gemeente Venlo is er een minimum aan inspanning omdat gemeente Horst aan de Maas de centrum functie invult. | ||
+ | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Revision as of 09:47, 12 February 2021
GR Maasveren Limburg Noord (Maasveren)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Maatschappelijk | 10% (zeer onwaarschijnlijk) | Hoog | ... | In het exploitatiecontract ligt een verplichting bij de exploitant om alle vijf de Maasveren in stand te houden | Volledig afgedekt |
Financieel | 75% (waarschijnlijk) | Middel | ... | tariefsverhoging van 10 cent voor elke categorie tot het eind van de concessieovereenkomst. Deze maatregel wordt juridisch uitgewerkt en voorgeld aan de colleges van de GR |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Het in stand houden van de verkeersverbindingen over de Maas. Door de samenwerking ontstaan er geen verschil over inzichten van tarieven en wie welk onderhoud moet betalen. Daarnaast is er nu één aanspreekpunt voor alle veren en wordt er een uniform beleid gevoerd. Voor gemeente Venlo is er een minimum aan inspanning omdat gemeente Horst aan de Maas de centrum functie invult.