Difference between revisions of "Sw-1653689075/C/2018"
m (Text replacement - "{{Samenwerking C" to "{{Samenwerking C-jaar") |
Petra Bulk (talk | contribs) |
||
(5 intermediate revisions by 3 users not shown) | |||
Line 4: | Line 4: | ||
|Motief efficientie=Voorkomen van dubbel werk | |Motief efficientie=Voorkomen van dubbel werk | ||
|Motief organisatorisch=Professionaliseren van organisatie en/of bestuur | |Motief organisatorisch=Professionaliseren van organisatie en/of bestuur | ||
− | |Motieven voor samenwerking=integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek | + | |Motief horizonverruiming=Zicht krijgen op kansen |
− | |Belangrijkste motieven=Efficiënter werken; Zaken laten uitvoeren door een partner die dat beter of goedkoper kan | + | |Motieven voor samenwerking=integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek |
− | |Opgave inhoud=Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler | + | |Belangrijkste motieven=Vergroten van het ambitieniveau – bundelen van krachten; Efficiënter werken; Zaken laten uitvoeren door een partner die dat beter of goedkoper kan |
− | |Opgave proces= | + | |Motief beantwoord=Behalve efficiënter werken maakt de samenwerking in het Zorg- en Veiligheidshuis ook dat het veiligheidsdomein en het zorgdomein nauwer samenwerken waardoor een duurzamer resultaat geboekt kan worden. |
− | |Opgave samenwerking= | + | |Opgave inhoud=Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler Veiligheid en Zorg is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning voor de burger en richt zich op vraagstukken waar een lokaal team of andere betrokkenen concluderen dat specifieke deskundigheid moet worden ingezet om tot een juiste aanpak of ondersteuning te komen. De casussen waar het ZVH zich op richt zijn altijd multi-complex door bijvoorbeeld geografie, specialistische problemen en/of omdat ze ketenoverstijgend zijn. |
− | |Opgave kern=Het ZVH | + | |Opgave proces=Een gezamenlijk en gedragen plan van aanpak in casussen. |
− | |Feitelijk kern= | + | De momenten dat voor cliënten vooruitgang wordt geboekt. |
− | | | + | |Opgave samenwerking=Positieve ontwikkeling voor cliënten, minder terugval en hierdoor minder crimineel en overlastgevend gedrag. |
− | + | |Opgave kern=Het ZVH biedt cliënten ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. Doordat het ZVH alle specifieke expertises verenigt, kan het situaties rondom burgers snel en effectief stabiliseren en herstellen. | |
− | + | |Feitelijk inhoud=Regie op multi-complexe casussen, afstemming tussen de verschillende disciplines waardoor betrokken burgers sneller perspectief hebben en stappen kunnen zetten naar o.a. participatie. | |
+ | |Feitelijk samenwerking=Afstemming tussen de disciplines, o.a. straf, zorg, inkomen, schuldhulp en wonen. | ||
+ | |Feitelijk kern=Multidisciplinaire ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. | ||
+ | |Evaluatie getal=Aantal cliënten | ||
+ | Doorlooptijd casussen | ||
+ | Recidive of anderszins terugval | ||
|Kosten={{Kosten-jaar | |Kosten={{Kosten-jaar | ||
|Middelen=gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | |Middelen=gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | ||
− | + | |Lopend begroot=276.235 | |
− | + | |Komend begroot=281.017 | |
− | |Lopend begroot= | ||
− | |||
− | |Komend begroot= | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
|Middelen=beschermd wonen | |Middelen=beschermd wonen | ||
− | + | |Lopend begroot=1.028.608 | |
− | + | |Komend begroot=1.038.226 | |
− | |Lopend begroot=1. | ||
− | |||
− | |Komend begroot=1. | ||
}}{{Kosten-jaar | }}{{Kosten-jaar | ||
|Middelen=bijdrage jeugd | |Middelen=bijdrage jeugd | ||
+ | |Lopend begroot=39.478 | ||
|Komend begroot=39.478 | |Komend begroot=39.478 | ||
}} | }} | ||
|Baten={{Baten-jaar | |Baten={{Baten-jaar | ||
|Middelen=nvt | |Middelen=nvt | ||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=0 | |Lopend begroot=0 | ||
|Lopend feitelijk=0 | |Lopend feitelijk=0 | ||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
|Financiele resultaten={{Financieel resultaat-jaar | |Financiele resultaten={{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | |Middelen=Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | ||
− | + | |Lopend begroot=578.813 | |
− | |||
− | |Lopend | ||
− | |||
− | |||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | |Middelen=Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | ||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=117.368 | |Lopend begroot=117.368 | ||
− | |||
− | |||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Jeugd en veiligheid | |Middelen=Jeugd en veiligheid | ||
− | + | |Lopend begroot=96.746 | |
− | |||
− | |Lopend | ||
− | |||
− | |||
}}{{Financieel resultaat-jaar | }}{{Financieel resultaat-jaar | ||
|Middelen=Beschermd wonen | |Middelen=Beschermd wonen | ||
− | + | |Lopend begroot=1.038.226 | |
− | |||
− | |Lopend | ||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
|Eigen vermogen={{Eigen vermogen-jaar | |Eigen vermogen={{Eigen vermogen-jaar | ||
Line 75: | Line 55: | ||
|Begrote kosten samenvatting=Het Zorg- en Veiligheidshuis ontvangt jaarlijks een bijdrage van alle deelnemende gemeenten en van het Ministerie van Justitie. | |Begrote kosten samenvatting=Het Zorg- en Veiligheidshuis ontvangt jaarlijks een bijdrage van alle deelnemende gemeenten en van het Ministerie van Justitie. | ||
|Percentage aandeel=49 | |Percentage aandeel=49 | ||
− | |Aandeel realisatie verdeelsleutel= | + | |Aandeel realisatie verdeelsleutel=Er is een door de gemeenten afgesproken verdeelsleutel. |
|Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | |Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | ||
− | |Aandeel realisatie toelichting=Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners | + | |Aandeel realisatie toelichting=Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners. |
+ | |Voorgaand jaar=2016 | ||
+ | |Oude versie lopend jaar=2017 | ||
+ | |Lopend jaar=2018 | ||
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 09:50, 8 February 2021
Zorg- en Veiligheidshuis Noord-Limburg (ZVH NL)
C Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten (2018)
Jaar 2018
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening
Efficiënter werken
- Voorkomen van dubbel werk
Organisatorische voordelen
- Professionaliseren van organisatie en/of bestuur
Verruimen van de horizon
- Zicht krijgen op kansen
Motieven (eigen formulering)
integrale aanpak van multicomplexe casuïstiek
Aan motief beantwoord?
Behalve efficiënter werken maakt de samenwerking in het Zorg- en Veiligheidshuis ook dat het veiligheidsdomein en het zorgdomein nauwer samenwerken waardoor een duurzamer resultaat geboekt kan worden.
Inhoud
Het doel van het ZVH ten aanzien van de pijler Veiligheid en Zorg is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning voor de burger en richt zich op vraagstukken waar een lokaal team of andere betrokkenen concluderen dat specifieke deskundigheid moet worden ingezet om tot een juiste aanpak of ondersteuning te komen. De casussen waar het ZVH zich op richt zijn altijd multi-complex door bijvoorbeeld geografie, specialistische problemen en/of omdat ze ketenoverstijgend zijn.
Proces
Een gezamenlijk en gedragen plan van aanpak in casussen. De momenten dat voor cliënten vooruitgang wordt geboekt.
Samenwerking
Positieve ontwikkeling voor cliënten, minder terugval en hierdoor minder crimineel en overlastgevend gedrag.
Kern (maximaal 500 tekens)
Het ZVH biedt cliënten ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn. Doordat het ZVH alle specifieke expertises verenigt, kan het situaties rondom burgers snel en effectief stabiliseren en herstellen.
Een getal dat de kern raakt
Aantal cliënten Doorlooptijd casussen Recidive of anderszins terugval
Het Zorg- en Veiligheidshuis ontvangt jaarlijks een bijdrage van alle deelnemende gemeenten en van het Ministerie van Justitie.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 276.235 | € … | € 281.017 | ||||
beschermd wonen | € 1.028.608 | € … | € 1.038.226 | ||||
bijdrage jeugd | € 39.478 | € … | € 39.478 | ||||
TOTAAL | € 1.344.321 | … | € 1.358.721 | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
beschermd wonen | € 1.014.673 | € 1.014.673 | € 1.028.608 | ||||
bijdrage jeugd | € ... | € ... | € 39.478 | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 266.733 | € 266.733 | € 276.235 | ||||
TOTAAL | € 1.281.406 | € 1.281.406 | € 1.344.321 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
beschermd wonen | € 955.000 | € 955.000 | € ... | ||||
bijdrage jeugd | € ... | € ... | € ... | ||||
gemeentelijke bijdrage incl nazorg ex-gedetineerden | € 261.284 | € 261.284 | € ... | ||||
TOTAAL | € 1.216.284 | € 1.216.284 | …
| ||||
Baten | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € … | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € ... | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | …
| ||||
Financiële resultaten | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 578.813 | € … | € … | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € … | € … | ||||
Jeugd en veiligheid | € 96.746 | € … | € … | ||||
Beschermd wonen | € 1.038.226 | € … | € … | ||||
TOTAAL | € 1.831.153 | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
Beschermd wonen | € 1.014.673 | € 1.014.673 | € 1.038.226 | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 531.251 | € 531.251 | € 578.813 | ||||
Jeugd en veiligheid | € 90.972 | € 90.972 | € 96.746 | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € 117.368 | € 117.368 | ||||
TOTAAL | € 1.754.264 | € 1.754.264 | € 1.831.153 | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
Beschermd wonen | € 955.000 | € 955.000 | € ... | ||||
Bijdragen gemeenten inclusief nazorg ex-gedetineerden | € 520.044 | € 520.044 | € ... | ||||
Jeugd en veiligheid | € 90.450 | € 90.450 | € ... | ||||
Middelen ministerie van Veiligheid & Justitie | € 117.368 | € 117.368 | € ... | ||||
TOTAAL | € 1.682.862 | € 1.682.862 | …
| ||||
Eigen vermogen | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Categorie | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
n.v.t. | € … | € … | € … | ||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Categorie | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
n.v.t. | € ... | € ... | € ... | ||||
TOTAAL | … | … | … | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Categorie | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
n.v.t. | € ... | € ... | € ... | ||||
TOTAAL | … | … | … |
Inhoud
Regie op multi-complexe casussen, afstemming tussen de verschillende disciplines waardoor betrokken burgers sneller perspectief hebben en stappen kunnen zetten naar o.a. participatie.
Proces
...
Samenwerking
Afstemming tussen de disciplines, o.a. straf, zorg, inkomen, schuldhulp en wonen.
Kern
Multidisciplinaire ondersteuning op het gebied van zorg, veiligheid en welzijn.
- Toelichting
Er zijn geen baten voor de samenwerkingspartners.
- Verdeelsleutel
Er is een door de gemeenten afgesproken verdeelsleutel.
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?