Difference between revisions of "Sw-34984910/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
(11 intermediate revisions by 3 users not shown) | |||
Line 3: | Line 3: | ||
|Risicoanalyse={{Risicoanalyse | |Risicoanalyse={{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=De Algemeen Bestuur van de VRLN heeft afspraken gemaakt over de verrekening van autonome ontwikkelingen (onvoorziene kosten). Zij heeft besloten voor om gebruik te maken van vaste indexen (loonvoetsector en index materiele overheidsconsumptie) en achteraf te corrigeren op basis van werkelijk gemaakte kosten. |
− | + | Dit brengt het risico van onvoorziene kosten, die achteraf verrekend worden, met zich mee. | |
+ | De kans en impact van het risico wordt gedurende het kalenderjaar, op basis van de rapportage verplichting van de VRLN, inzichtelijk. | ||
+ | Voorbeelden 2020: | ||
+ | - taakdifferentiatie brandweer a.g.v. uitspraak Europees Hof | ||
+ | - FLO a.g.v. landelijke afspraken | ||
+ | - Coronacrisis | ||
+ | |Risicos kans=75% (waarschijnlijk) | ||
+ | |Risicos impact=Middel | ||
+ | |Beheersmaatregelen=Autonome ontwikkelingen worden op de voet gevolgd. Waar mogelijk worden deze intern opgevangen. Indien dit niet mogelijk is wordt gezocht naar mogelijkheden om deze te koppelen aan andere gemeentelijke opgaven. | ||
+ | |Domein=Niet afgedekt / Geen maatregelen | ||
+ | }}{{Risicoanalyse | ||
+ | |Risicos aard=Anders ... | ||
+ | |Risicos toelichting=Risico’s zijn aanwezig m.b.t. de dubbelrol van de burgemeester van Venlo als bestuurder van Venlo en voorzitter van het bestuur van de VRLN. Daarnaast is aan het thema veiligheid een groot afbreukrisico verbonden m.b.t. rampen en crises. Als laatste is de invloed van de gemeente Venlo voor wat betreft besluitvorming zeer beperkt (1 van de 15 stemmen) ten opzichte van het financieel aandeel (+- 20%). | ||
+ | |Risicos kans=10% (zeer onwaarschijnlijk) | ||
+ | |Risicos impact=Laag | ||
+ | |Beheersmaatregelen=Advisering op basis van het bestuurlijk vier-ogen-principe. | ||
}} | }} | ||
− | |Strategische kansen= | + | |Strategische kansen=Realisatie van politiek-bestuurlijke ambities om de gezondste regio te worden. |
+ | Deelname aan de Veiligheidsregio is wettelijk verplicht. | ||
+ | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 09:30, 20 March 2024
GR Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Financieel | 75% (waarschijnlijk) | Middel | ... | Autonome ontwikkelingen worden op de voet gevolgd. Waar mogelijk worden deze intern opgevangen. Indien dit niet mogelijk is wordt gezocht naar mogelijkheden om deze te koppelen aan andere gemeentelijke opgaven. | Niet afgedekt / Geen maatregelen |
Anders ... | 10% (zeer onwaarschijnlijk) | Laag | ... | Advisering op basis van het bestuurlijk vier-ogen-principe. |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Realisatie van politiek-bestuurlijke ambities om de gezondste regio te worden. Deelname aan de Veiligheidsregio is wettelijk verplicht.