Difference between revisions of "Sw-1846842783/C"
(Created page with "{{Samenwerking C |C is used=yes |Motief ambitieniveau=Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening |Motief efficientie=Bedrijfseconomische schaalvoordelen realiseren;;...") |
m (Text replacement - "|Komend" to "|Oude versie komend") |
||
(10 intermediate revisions by 3 users not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | {{Samenwerking C | + | {{Samenwerking C-overzicht |
|C is used=yes | |C is used=yes | ||
|Motief ambitieniveau=Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening | |Motief ambitieniveau=Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening | ||
Line 10: | Line 10: | ||
|Opgave samenwerking=Uniforme openingstijden en tarieven voor alle veren. | |Opgave samenwerking=Uniforme openingstijden en tarieven voor alle veren. | ||
|Opgave kern=Het in stand houden van 5 veerverbindingen over de Maas, etc... | |Opgave kern=Het in stand houden van 5 veerverbindingen over de Maas, etc... | ||
− | |Feitelijk inhoud= | + | |Feitelijk inhoud=In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo. |
− | |Feitelijk | + | |Feitelijk proces=De jaarrekening en het vervangen van de veren |
+ | |Feitelijk samenwerking=Uniforme tarieven, zo ruim mogelijke openingstarieven, handhaving van de continuïteit en kwaliteit van alle vijf de Maasveren, vervangen van het eerste Maasveer te Kessel-Beesel. | ||
+ | |Feitelijk kern=In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo. | ||
|Evaluatie verhaal=ntb | |Evaluatie verhaal=ntb | ||
− | |Voorgaand jaar= | + | |Voorgaand jaar=2015 |
− | | | + | |Oude versie lopend jaar=2016 |
− | | | + | |Oude versie komend jaar=2017 |
− | | | + | |Inbreng anders={{Inbreng anders-jaar |
− | | | + | |Middelen=Inzet medewerkers |
− | | | + | |Description=80 uur per jaar |
− | + | |Value=8000 | |
− | |||
− | |||
− | | | ||
}} | }} | ||
− | | | + | |Financiele resultaten={{Financieel resultaat-jaar |
− | | | + | |Middelen=Algemene Reserve |
− | |Voorgaand | + | |Voorgaand begroot=1.823.784 |
− | + | |Voorgaand feitelijk=1.904.757 | |
− | | | + | |Oude versie lopend begroot=1.989.635 |
− | | | + | |Oude versie komend begroot=2.080.025 |
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |Begrote kosten samenvatting= | + | |Begrote kosten samenvatting=Doel van deze gemeenschappelijke regeling is onder andere een kostendekkende exploitatie van de Maasveren. Hierop wordt de begroting jaarlijks bijgesteld. |
− | |Feitelijke kosten samenvatting=De baten bestaan uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is. | + | |Feitelijke kosten samenvatting=De baten bestaan voor het merendeel uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is. |
|Percentage aandeel=10 | |Percentage aandeel=10 | ||
+ | |Aandeel realisatie verdeelsleutel=niet van toepassing omdat de exploitatie kosten neutraal is. | ||
+ | |Aandeel realisatie evenwicht=Evenwichtig | ||
|Aandeel realisatie evenwicht baten=Evenwichtig | |Aandeel realisatie evenwicht baten=Evenwichtig | ||
|Aandeel realisatie toelichting=Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud. | |Aandeel realisatie toelichting=Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud. | ||
+ | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 15:20, 4 May 2018
GR Maasveren Limburg Noord (Maasveren)
C. Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Een hogere kwaliteit van uitvoering/ dienstverlening
Efficiënter werken
- Bedrijfseconomische schaalvoordelen realiseren
- Voorkomen van dubbel werk
- Spreiden of delen van risico’s
Organisatorische voordelen
- Beperken kwetsbaarheid van personele, financiële en andere middelen
Aan motief beantwoord?
Ja, de centrum gemeente regelt de dagelijkse gang van zaken namens de deelnemende gemeenten. Door gezamenlijk vervanging aan te besteden wordt schaalvoordeel en uniformiteit behaald, etc..
Inhoud
De veerverbindingen blijven in stand tegen acceptabele tarieven en vastgestelde openingstijden. De veerponten worden tijdig vervangen.
Proces
In bedrijf houden van alle veren tegen acceptabele tarieven voor de gebruikers op zo ruim mogelijke openingstijden
Samenwerking
Uniforme openingstijden en tarieven voor alle veren.
Kern (maximaal 500 tekens)
Het in stand houden van 5 veerverbindingen over de Maas, etc...
Een goed voorstelbaar verhaal
ntb
Doel van deze gemeenschappelijke regeling is onder andere een kostendekkende exploitatie van de Maasveren. Hierop wordt de begroting jaarlijks bijgesteld.
De baten bestaan voor het merendeel uit de vergoeding die de exploitant betaalt voor het mogen gebruiken van de veerponten. Uit deze baten worden de onderhouds- en vervangingskosten van de veren en veerstoepen betaald. Doel is dat dit uiteindelijk kosten neutraal is.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2024) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2024 | Realisatie 2024 | Begroting 2025 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Voorgaand jaar (2023) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2022) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0
| ||||
Baten | |||||||
Lopend jaar (2024) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2024 | Realisatie 2024 | Begroting 2025 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Voorgaand jaar (2023) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2022) | |||||||
Categorie opbrengsten | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Inbreng overige middelen | |||||||
Categorie | |||||||
Inzet medewerkers | 80 uur per jaar | Financiële waarde: € 8000
| |||||
Financiële resultaten | |||||||
Lopend jaar (2024) | |||||||
Categorie | Begroting 2024 | Realisatie 2024 | Begroting 2025 | ||||
Algemene Reserve | € 2.000.351 | € … | € 2.195.713 | ||||
Algemene Reserve | € … | € … | € … | ||||
TOTAAL | € 2.000.351 | … | € 2.195.713 | ||||
Voorgaand jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
Algemene Reserve | € ... | € ... | € ... | ||||
Algemene Reserve | € 2.055.839 | € 2.055.227 | € 2.000.351 | ||||
TOTAAL | € 2.055.839 | € 2.055.227 | € 2.000.351 | ||||
Twee jaar terug (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
Algemene Reserve | € ... | € ... | € ... | ||||
Algemene Reserve | € 1.940.551 | € 2.004.753 | € 2.055.839 | ||||
TOTAAL | € 1.940.551 | € 2.004.753 | € 2.055.839 | ||||
Vreemd vermogen | |||||||
Lopend jaar (2024) | |||||||
Categorie | Begroting 2024 | Realisatie 2024 | Begroting 2025 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Voorgaand jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Eigen vermogen | |||||||
Lopend jaar (2024) | |||||||
Categorie | Begroting 2024 | Realisatie 2024 | Begroting 2025 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Voorgaand jaar (2023) | |||||||
Categorie | Begroting 2023 | Realisatie 2023 | Begroting 2024 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
Twee jaar terug (2022) | |||||||
Categorie | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | ||||
nvt | € 0 | € 0 | € 0 | ||||
TOTAAL | € 0 | € 0 | € 0 |
Inhoud
In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo.
Proces
De jaarrekening
Samenwerking
Uniforme tarieven, zo ruim mogelijke openingstarieven, handhaving van de continuïteit en kwaliteit van alle vijf de Maasveren
Kern
In stand houden van de veerverbindingen in de gemeenten Horst aan de Maas, Peel en Maas, Beesel en Venlo.
- Toelichting
Gemeente Horst aan de Maas voert zowel het dagelijks beheer als het groot onderhoud.
- Verdeelsleutel
niet van toepassing omdat de exploitatie kosten neutraal is.
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?