Difference between revisions of "Sw-0391148241/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
Karin Jacobs (talk | contribs) |
Karin Jacobs (talk | contribs) |
||
Line 8: | Line 8: | ||
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=COVID-19 heeft impact gehad op Omnibuzz. 2023 is het eerste jaar zonder beperkende maatregelen als lockdowns geweest sinds het uitbreken van de pandemie. Het vervoersvolume heeft zich gestabiliseerd op een lager niveau ten opzichte van de periode van voor COVID-19. |
− | Daarnaast wordt de beoogde ambitie van het kantelen van vervoer en het realiseren van synergievoordelen, bijvoorbeeld door het laten instromen van nieuwe vervoersvormen, nog niet gerealiseerd. | + | Het vervoersvolume wordt, goed onderbouwd, vanaf dit jaar op een lager niveau ingeschat. Het risico bestaat dat het verwacht volume te laag blijkt. De demografische ontwikkeling (vergrijzing) en langer thuiswonende senioren kunnen de vraag naar Omnibuzz-vervoer doen stijgen. Dit risico is te beheersen. Er wordt al rekening gehouden met een stijging van 5%. |
+ | |||
+ | Daarnaast wordt de beoogde ambitie van het kantelen van vervoer en het realiseren van synergievoordelen, bijvoorbeeld door het laten instromen van nieuwe vervoersvormen, nog niet gerealiseerd. Per 1-8-2024 voert Omnibuzz het leerlingenvervoer uit voor 6 Midden-Limburg. Synergie wordt hiermee beoogd. | ||
|Risicos kans=50% (mogelijk) | |Risicos kans=50% (mogelijk) | ||
|Risicos impact=Middel | |Risicos impact=Middel |
Revision as of 11:02, 12 August 2024
Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz (Omnibuzz)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Anders ... | 50% (mogelijk) | Middel | ... | ||
Financieel | 50% (mogelijk) | Middel | ... |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Binnen Omnibuzz bestaat de mogelijkheid om met andere gemeenten en een kwalitatieve organisatie voor het Wmo-vervoer slagen te maken in het (nog) efficiënt(er) neerzetten van vervoersstromen binnen het sociaal domein. Daarnaast levert de samenwerking duidelijke synergievoordelen op.