Difference between revisions of "Sw-0391148241/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
John Bankers (talk | contribs) |
|||
Line 8: | Line 8: | ||
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=Vanwege corona zijn er minder vervoersbewegingen, dat zich uit in lagere vervoerskosten. Na het opheffen van de beperkende maatregelen is te verwachten dat de vervoerskosten weer zullen toenemen. |
+ | Daarnaast wordt de beoogde ambitie van het kantelen van vervoer en het realiseren van synergievoordelen, bijvoorbeeld door het laten instromen van nieuwe vervoersvormen, nog niet gerealiseerd. Om toch een financieel evenwicht te realiseren is door Omnibuzz en gemeenten ingezet op interne en externe beheersmaatregelen. Die maatregelen hebben al een positief effect. | ||
|Risicos kans=50% (mogelijk) | |Risicos kans=50% (mogelijk) | ||
|Risicos impact=Middel | |Risicos impact=Middel |
Revision as of 13:32, 11 February 2022
Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz (Omnibuzz)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Anders ... | 50% (mogelijk) | Middel | ... | ||
Financieel | 50% (mogelijk) | Middel | ... |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Binnen Omnibuzz bestaat de mogelijkheid om met andere gemeenten en een kwalitatieve organisatie voor het Wmo-vervoer slagen te maken in het (nog) efficiënt(er) neerzetten van vervoersstromen binnen het sociaal domein. Daarnaast levert de samenwerking duidelijke synergievoordelen op.