Difference between revisions of "Sw-0463125206/C/2018"
m (Text replacement - "|Komend" to "|Lopend") |
Wilma Steegh (talk | contribs) |
||
Line 3: | Line 3: | ||
|Motieven voor samenwerking=het betreft een wettelijke taak | |Motieven voor samenwerking=het betreft een wettelijke taak | ||
|Belangrijkste motieven=Anders | |Belangrijkste motieven=Anders | ||
− | |Motief beantwoord=Ja, deze partner biedt | + | |Motief beantwoord=Ja, deze partner biedt peuteropvang en voorschoolse educatie aan de doelgroep 2-4 jarigen. Beide voorzieningen voldoen aan de wettelijke kwaliteitseisen. |
− | |Opgave inhoud=Zoveel mogelijk kinderen tussen 2-4 jaar gaan 2 dagdelen per week naar de peuteropvang en volgen voorschoolse educatie indien zij een (dreigende) taalachterstand hebben. Hierdoor wordt de startpositie van de kinderen in het primair onderwijs | + | |Opgave inhoud=Zoveel mogelijk kinderen tussen 2-4 jaar gaan 2 dagdelen per week naar de peuteropvang en volgen voorschoolse educatie indien zij een (dreigende) taalachterstand hebben. Hierdoor wordt de startpositie van de kinderen in het primair onderwijs versterkt. |
|Opgave proces=Na afloop van ieder kwartaal stelt Spring een rapportage op en vindt er een evaluatiegesprek plaats met de gemeente op basis van transparante kwalitatieve en kwantitatieve gegevens. | |Opgave proces=Na afloop van ieder kwartaal stelt Spring een rapportage op en vindt er een evaluatiegesprek plaats met de gemeente op basis van transparante kwalitatieve en kwantitatieve gegevens. | ||
|Opgave samenwerking=Er wordt tijdig gezamenlijk beleid ontwikkeld op basis van nieuwe ontwikkelingen en wetgeving. | |Opgave samenwerking=Er wordt tijdig gezamenlijk beleid ontwikkeld op basis van nieuwe ontwikkelingen en wetgeving. | ||
|Opgave kern=Gezamenlijke verantwoordelijkheid voor hoogwaardige peuteropvang en voorschoolse educatie in de gemeente Venlo voor zoveel mogelijk kinderen tussen 2 en 4 jaar. Hierdoor daalt het aantal kinderen dat met een taal/ontwikkelingsachterstand instroomt in het basisonderwijs. | |Opgave kern=Gezamenlijke verantwoordelijkheid voor hoogwaardige peuteropvang en voorschoolse educatie in de gemeente Venlo voor zoveel mogelijk kinderen tussen 2 en 4 jaar. Hierdoor daalt het aantal kinderen dat met een taal/ontwikkelingsachterstand instroomt in het basisonderwijs. | ||
− | |Feitelijk inhoud=Het aantal kinderen dat naar de peuteropvang gaat, is de laatste jaren toegenomen. | + | |Feitelijk inhoud=Het aantal kinderen dat naar de peuteropvang gaat, is de laatste jaren toegenomen. Hierdoor zijn meer kinderen goed voorbereid op het basisonderwijs en |
− | |Feitelijk proces=Alle peuteropvanglocaties | + | |Feitelijk proces=Alle peuteropvanglocaties zijn ook gecertificeerd om voorschoolse educatie aan te bieden. Op alle 22 locaties van Spring kunnen dus ook de kinderen terecht met een (risico op ) een taal en/of ontwikkelingsachterstand. |
|Feitelijk samenwerking=De samenwerking op met name uitvoerend niveau is aanzienlijk verbeterd. | |Feitelijk samenwerking=De samenwerking op met name uitvoerend niveau is aanzienlijk verbeterd. | ||
|Feitelijk kern=Het aantal kinderen dat de peuteropvang bezoekt is de laatste jaren toegenomen. Ook volgen steeds meer kinderen met een taalachterstand voorschoolse educatie . Dit versterkt de startpositie van 4- jarigen die instromen in het basisonderwijs. | |Feitelijk kern=Het aantal kinderen dat de peuteropvang bezoekt is de laatste jaren toegenomen. Ook volgen steeds meer kinderen met een taalachterstand voorschoolse educatie . Dit versterkt de startpositie van 4- jarigen die instromen in het basisonderwijs. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
|Kosten={{Kosten-jaar | |Kosten={{Kosten-jaar | ||
− | |Middelen=subsidie | + | |Middelen=subsidie peuteropvang en VVE |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Lopend begroot=2.390.009 | |Lopend begroot=2.390.009 | ||
}} | }} | ||
|Begrote kosten samenvatting=Jaarlijks verstrekt de gemeente Venlo een subsidie aan Spring voor het uitvoeren van peuteropvang en voorschoolse educatie. | |Begrote kosten samenvatting=Jaarlijks verstrekt de gemeente Venlo een subsidie aan Spring voor het uitvoeren van peuteropvang en voorschoolse educatie. | ||
− | |Feitelijke kosten samenvatting=Over de besteding van de subsidie voor | + | |Feitelijke kosten samenvatting=Over de besteding van de subsidie voor peuteropvang en voorschoolse educatie vindt regelmatig overleg plaats tussen de gemeente en Spring Kinderopvang. De subsidievaststelling vindt plaats volgens de Algemene subsidieverordening Venlo, op basis van een financieel en inhoudelijk verslag van de besteding van de middelen en vergezeld van een goedgekeurde accountantsverklaring. |
− | |Percentage aandeel= | + | |Percentage aandeel=100 |
+ | |Voorgaand jaar=2016 | ||
+ | |Oude versie lopend jaar=2017 | ||
+ | |Lopend jaar=2018 | ||
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Revision as of 08:29, 18 June 2018
Stichting Peuterspeelzalen Spring (Spring)
C Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten (2018)
Jaar 2018
Motieven (eigen formulering)
het betreft een wettelijke taak
Aan motief beantwoord?
Ja, deze partner biedt peuteropvang en voorschoolse educatie aan de doelgroep 2-4 jarigen. Beide voorzieningen voldoen aan de wettelijke kwaliteitseisen.
Inhoud
Zoveel mogelijk kinderen tussen 2-4 jaar gaan 2 dagdelen per week naar de peuteropvang en volgen voorschoolse educatie indien zij een (dreigende) taalachterstand hebben. Hierdoor wordt de startpositie van de kinderen in het primair onderwijs versterkt.
Proces
Na afloop van ieder kwartaal stelt Spring een rapportage op en vindt er een evaluatiegesprek plaats met de gemeente op basis van transparante kwalitatieve en kwantitatieve gegevens.
Samenwerking
Er wordt tijdig gezamenlijk beleid ontwikkeld op basis van nieuwe ontwikkelingen en wetgeving.
Kern (maximaal 500 tekens)
Gezamenlijke verantwoordelijkheid voor hoogwaardige peuteropvang en voorschoolse educatie in de gemeente Venlo voor zoveel mogelijk kinderen tussen 2 en 4 jaar. Hierdoor daalt het aantal kinderen dat met een taal/ontwikkelingsachterstand instroomt in het basisonderwijs.
Jaarlijks verstrekt de gemeente Venlo een subsidie aan Spring voor het uitvoeren van peuteropvang en voorschoolse educatie.
Over de besteding van de subsidie voor peuteropvang en voorschoolse educatie vindt regelmatig overleg plaats tussen de gemeente en Spring Kinderopvang. De subsidievaststelling vindt plaats volgens de Algemene subsidieverordening Venlo, op basis van een financieel en inhoudelijk verslag van de besteding van de middelen en vergezeld van een goedgekeurde accountantsverklaring.
Inbreng middelen: | Actuele waarde of omvang (in €)
| ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kosten (inbreng financiële middelen) | |||||||
Waarde of omvang activa op basis van verkrijgingsprijs of vervaardigingsprijs. | |||||||
Lopend jaar (2018) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2018 | Realisatie 2018 | Begroting 2019 | ||||
subsidie peuteropvang en VVE | € 2.390.009 | € … | € … | ||||
TOTAAL | € 2.390.009 | … | … | ||||
Voorgaand jaar (2017) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2017 | Realisatie 2017 | Begroting 2018 | ||||
Peuterspeelzaalwerk en VVE | € 2.816.565 | € 2.777.045 | € ... | ||||
TOTAAL | € 2.816.565 | € 2.777.045 | … | ||||
Twee jaar terug (2016) | |||||||
Financiële middelen | Begroting 2016 | Realisatie 2016 | Begroting 2017 | ||||
subsidie VVE | € 3.062.659 | € 2.714.946 | € ... | ||||
subsidie peuterspeelzaalwerk | € 216.994 | € 216.994 | € ... | ||||
TOTAAL | € 3.279.653 | € 2.931.940 | …
|
Inhoud
Het aantal kinderen dat naar de peuteropvang gaat, is de laatste jaren toegenomen. Hierdoor zijn meer kinderen goed voorbereid op het basisonderwijs en
Proces
Alle peuteropvanglocaties zijn ook gecertificeerd om voorschoolse educatie aan te bieden. Op alle 22 locaties van Spring kunnen dus ook de kinderen terecht met een (risico op ) een taal en/of ontwikkelingsachterstand.
Samenwerking
De samenwerking op met name uitvoerend niveau is aanzienlijk verbeterd.
Kern
Het aantal kinderen dat de peuteropvang bezoekt is de laatste jaren toegenomen. Ook volgen steeds meer kinderen met een taalachterstand voorschoolse educatie . Dit versterkt de startpositie van 4- jarigen die instromen in het basisonderwijs.
- Toelichting
- Verdeelsleutel
...
- Evenwicht
Hoe is de feitelijke verdeling van kosten en baten over alle samenwerkingspartners?