Difference between revisions of "Sw-0391148241/D"
From Dashboard samenwerking Venlo
John Bankers (talk | contribs) |
Karin Jacobs (talk | contribs) |
||
(4 intermediate revisions by 2 users not shown) | |||
Line 3: | Line 3: | ||
|Risicoanalyse={{Risicoanalyse | |Risicoanalyse={{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Anders ... | |Risicos aard=Anders ... | ||
− | |Risicos toelichting=De GR Omnibuzz is een samenwerking van 30 gemeenten. Besluitvorming, onder andere inzake begrotingen, vindt plaats bij meerderheid van stemmen. | + | |Risicos toelichting=De GR Omnibuzz is een samenwerking van 30 gemeenten. Besluitvorming, onder andere inzake begrotingen, vindt plaats bij meerderheid van stemmen. De stemverhouding is als volgt: in de vergaderingen heeft ieder lid één stem. Voor leden die een gemeente |
+ | vertegenwoordigen waarvan het inwonertal meer dan 50.000 bedraagt, wordt het | ||
+ | stemmenaantal vermeerderd met één stem voor iedere 20.000 inwoners meer. Voor | ||
+ | berekening van het aantal inwoners wordt uitgegaan van de door het Centraal Bureau | ||
+ | voor de Statistiek opgemaakte bevolkingscijfers per 1 januari van het betreffende jaar. Venlo heeft dus 3 stemmen. | ||
|Risicos kans=50% (mogelijk) | |Risicos kans=50% (mogelijk) | ||
|Risicos impact=Middel | |Risicos impact=Middel | ||
}}{{Risicoanalyse | }}{{Risicoanalyse | ||
|Risicos aard=Financieel | |Risicos aard=Financieel | ||
− | |Risicos toelichting= | + | |Risicos toelichting=COVID-19 heeft impact gehad op Omnibuzz. 2023 is het eerste jaar zonder beperkende maatregelen als lockdowns geweest sinds het uitbreken van de pandemie. Het vervoersvolume heeft zich gestabiliseerd op een lager niveau ten opzichte van de periode van voor COVID-19. |
+ | Het vervoersvolume wordt, goed onderbouwd, vanaf dit jaar op een lager niveau ingeschat. Het risico bestaat dat het verwacht volume te laag blijkt. De demografische ontwikkeling (vergrijzing) en langer thuiswonende senioren kunnen de vraag naar Omnibuzz-vervoer doen stijgen. Dit risico is te beheersen. Er wordt al rekening gehouden met een stijging van 5%. | ||
+ | |||
+ | Daarnaast wordt de beoogde ambitie van het kantelen van vervoer en het realiseren van synergievoordelen, bijvoorbeeld door het laten instromen van nieuwe vervoersvormen, nog niet gerealiseerd. Per 1-8-2024 voert Omnibuzz het leerlingenvervoer uit voor 6 Midden-Limburg. Synergie wordt hiermee beoogd. | ||
|Risicos kans=50% (mogelijk) | |Risicos kans=50% (mogelijk) | ||
|Risicos impact=Middel | |Risicos impact=Middel | ||
}} | }} | ||
− | |Strategische kansen=Binnen Omnibuzz bestaat de mogelijkheid om met andere gemeenten en een kwalitatieve organisatie voor het Wmo-vervoer slagen te maken in het (nog) efficiënt(er) neerzetten van vervoersstromen binnen het sociaal domein. | + | |Strategische kansen=Binnen Omnibuzz bestaat de mogelijkheid om met andere gemeenten en een kwalitatieve organisatie voor het Wmo-vervoer slagen te maken in het (nog) efficiënt(er) neerzetten van vervoersstromen binnen het sociaal domein. Een stap hierin in het toevoegen van het Leerlingenvervoer voor Midden-Limburg vanaf augustus 2024. De samenwerking levert zo synergievoordelen op. |
|Delay publication=No | |Delay publication=No | ||
}} | }} |
Latest revision as of 11:52, 12 August 2024
Gemeenschappelijke Regeling Omnibuzz (Omnibuzz)
D. Kansen en risico’s
Risico's
Aard van het risico | Kans | Impact | Toelichting | Beheersmaatregelen | Status beheersmaatregelen |
---|---|---|---|---|---|
Anders ... | 50% (mogelijk) | Middel | ... | ||
Financieel | 50% (mogelijk) | Middel | ... |
Strategische kansen die de samenwerking biedt
Binnen Omnibuzz bestaat de mogelijkheid om met andere gemeenten en een kwalitatieve organisatie voor het Wmo-vervoer slagen te maken in het (nog) efficiënt(er) neerzetten van vervoersstromen binnen het sociaal domein. Een stap hierin in het toevoegen van het Leerlingenvervoer voor Midden-Limburg vanaf augustus 2024. De samenwerking levert zo synergievoordelen op.