Difference between revisions of "Sw-0381095838/C"
Wilma Steegh (talk | contribs) (Page created automatically by parser function on page Stichting Akkoord! primair openbaar (Akkoord!) - D. Kansen en risico’s) |
Wilma Steegh (talk | contribs) |
||
Line 1: | Line 1: | ||
− | {{Samenwerking C-overzicht | Delay publication= | + | {{Samenwerking C-overzicht |
+ | |Delay publication=No | ||
+ | }} |
Latest revision as of 07:39, 12 August 2024
Stichting Akkoord! primair openbaar (Akkoord!)
C. Gewenste en feitelijke resultaten en verdeling van kosten en baten
Vergroten van het ambitieniveau - bundelen van krachten
- Meer doelen of doelen met een hogere kwaliteit realiseren
Faciliteren/stimuleren van maatschappelijk initiatief
- Grotere verantwoordelijkheid en/of zelfredzaamheid van partijen in de samenleving
Inhoud
Bestrijding van onderwijsachterstanden bij leerlingen door subsidiering van taalklassen.
Proces
Minder leerlingen met een taalachterstand bij de doorstroom naar het voortgezet onderwijs.
Samenwerking
Een passend taalaanbod voor alle leerlingen met een achterstand in de Nederlandse taal.
Kern (maximaal 500 tekens)
Wij verlenen subsidie voor taalklassen binnen de scholen van Akkoord!. Zo krijgen leerlingen die de Nederlandse taal niet of onvoldoenden beheersen extra begeleiding. Hierdoor hebben zij meer kansen binnen het onderwijs en hun verdere maatschappelijke loopbaan.
Inhoud
Bestrijding van onderwijsachterstanden bij leerlingen door subsidiering van taalklassen.
Proces
Minder leerlingen met een taalachterstand bij de doorstroom naar het voortgezet onderwijs.
Samenwerking
Een passend taalaanbod voor alle leerlingen met een achterstand in de Nederlandse taal.
Kern
Wij verlenen subsidie voor taalklassen binnen de scholen van Akkoord!. Zo krijgen leerlingen die de Nederlandse taal niet of onvoldoenden beheersen extra begeleiding. Hierdoor hebben zij meer kansen binnen het onderwijs en hun verdere maatschappelijke loopbaan.